Osposobljavanje iz predmeta Uv provode instruktori s dugogodišnjim iskustvom, te izrazitim razumijevanjem, brigom i strpljenjem za vaša trenutna raspoloženja, stanje i probleme.
Posebne radnje vozilom ispituju se na prometnom vježbalištu, na za to označenim posebnim površinama (elementima). Ako ih kandidat položi nastavlja ispit na javnoj cesti. Za vrijeme trajanja ispita na prometnom vježbalištu treba biti onemogućen pristup neovlaštenim osobama i drugim korisnicima tog vježbališta, koji bi mogli ugroziti siguran tijek ispita.
Posebne površine (elementi) prikazani su slikama, na kojima su obilježene njihove dimenzije. Ukoliko zbog konstrukcijskih (tehničkih) karakteristika vozila, posebne radnje nije moguće izvesti na tim površinama, ovlašteni ispitivač će odrediti da se dimenzije prilagode tom vozilu i zabilježiti u ispitni list tu prilagodbu s markom i tipom vozila.
U slučaju loših meteoroloških uvjeta (kiša, snijeg i dr.) ovlašteni ispitivač mora kandidata za vozača upozoriti da brzinu vozila pri izvođenju posebnih radnji prilagodi vremenskim i drugim uvjetima. Ukoliko u tim uvjetima ovlašteni ispitivač ocijeni da bi bila ugrožena sigurnost kandidata pri izvođenju posebnih radnji vozilom, može odrediti da se te radnje ne izvode (prekinuti ispit) ili ako se ocijeni da ne postoje uvjeti za normalnu provedbu ispita, isti se mogu provoditi na površinama na kojima postoje uvjeti, odnosno na javnoj cesti.
UPUTE ZA ISPIT IZ PREDMETA UPRAVLJANJE VOZILOM:
Posebno želimo naglasiti da se kandidati za vozače trebaju pripremati na samostalnu vožnju (samostalno pronalaženje puta i odredišta) u kojoj će kandidat samostalno pronalaziti put do odredišta pomoću prometnih znakova i cestovne signalizacije te samostalno donositi odluke. Također se važno pripremati za vožnju većim brzinama ( od 70 do 130 km/h ), tj. cestama izvan naselja, brzim cestama i autocestama, te na vožnju noću i eko-vožnju, jer su to obavezni sadržaji ispita.
KATEGORIJE A1, A2, A I AM
A) Posebne radnje vozilom koje se trebaju ispitati na prometnom vježbalištu
Kandidat za vozača mora pokazati kako je sposoban pripremiti se za sigurnu vožnju tako što mora: pripremiti vozilo; namjestiti zaštitnu opremu, kao što su rukavice, odjeća, obuća i zaštitna kaciga; obaviti dnevni preventivni tehnički pregled vozila; skinuti vozilo s njegovih nožica, pokrenuti ga bez pomoći motora hodajući uz vozilo te ga parkirati na njegove nožice.
1. Vožnja po pravcu i zaustavljanje(slika 1.)
Vožnja po pravcu i zaustavljanje se izvodi prema situaciji na slici po pravcu širine 0,2 (0,3) metra u označenom koridoru širine 0,8 metara i obilježenom čunjevima na duljini od 15 metara brzinom do 5 km/h. Kod polaska kandidat uključuje lijevi pokazivač smjera, noge stavlja na stalak. Kod zaustavljanja uključuje desni pokazivač smjera te lijevu nogu stavlja na tlo. Nakon toga ponovno na isti način kreće i vozi brzinom od 15 – 20 km/h, ubrzavajući na duljini od 35 metara, a noge su na stalcima. Kod zaustavljanja uključuje desni pokazivač smjera, zaustavlja se na određenom mjestu, koči s obje kočnice i lijevu nogu stavlja na tlo. Izvođenje ove radnje isto je i ako kandidat polaže ispit na vozilu s automatskim prijenosom. Radnja se može izvodi u dva pokušaja, osim ako je riječ o diskreditirajućoj pogrešci.
2. Slalom vožnja (slika 2.)
Zahtijeva sposobnost pravilnog rada sa spojkom u kombinaciji s kočnicom, održavanje ravnoteže, smjer gledanja te položaj tijela i nogu.
Slalom vožnja se vozi između najmanje 10 čunjeva u nizu, s međusobnim razmakom od najmanje 3 metra (ovisno o dimenzijama vozila), u označenom i čunjevima obilježenom koridoru širine 2 metra, brzinom od 5-10 km/h prema slici. Radnja se može izvodi u dva pokušaja, osim ako je riječ o diskreditirajućoj pogrešci.
3. Vožnja po osmici (slika 3.)
Zahtijeva sposobnost pravilnog rada sa spojkom u kombinaciji s kočnicom, održavanje ravnoteže, smjer gledanja te položaj tijela i nogu.
Vožnja po osmici izvodi se na označenom elementu minimalnih dimenzija 5×10 (6×12) metara te obilježen čunjevima kao na slici. Radnja se izvodi dva puta zaredom kao na slici iz dva pokušaja.
4. Kočenje i zaustavljanje (slika 4.)
Obaviti najmanje dvije radnje kočenja uključujući i naglo kočenje, a što uključuje sposobnost kočenja prednjom i stražnjom kočnicom, smjer promatranja i položaj tijela na vozilu.
Kočenje se izvodi prema situaciji na slici, pri brzini kretanja od najmanje 30 km/h, nakon čega se na točno određenoj točki počinje jako kočiti s objema kočnicama istodobno do potpunog zaustavljanja. Put kočenja pri prvom pokušaju treba biti tik do zaustavne crte (čunjeva), a pri drugom pokušaju što kraći. Radnje se može izvoditi iz dva pokušaja, osim ako je riječ o diskreditirajućoj pogrešci.
B) Sadržaji na javnoj cesti – ponašanje u prometu
1. Uključivanje u promet i isključivanje iz prometa: utvrđivanje prometnih uvjeta, uporaba pokazivača smjera, kontrola vozila, izbor trenutka za uključivanje, propuštanje pješaka i vozila, zaustavljanje, mjere opreza, silazak s vozila, ostavljanje vozila.
Kategorija B
A) Posebne radnje vozilom koje se trebaju ispitati
2. Okretanje vozila zbog promjene smjera korištenjem vožnje unatrag i unaprijed (slika 6.)
Izvodi se u prometu na cesti prema situaciji na slici tamo gdje to prometno-tehnički uvjeti, intenzitet i gustoća prometa omogućuju korištenjem vožnje unaprijed i unatrag na način da se pravodobno uoči i izabere mjesto s manjim intenzitetom prometa. Nakon što se prođe sredina raskrižja, uključuje se desni pokazivač smjera i nakon što se prođe za oko dvije dužine vozila od ruba raskrižja što bliže desnom rubu kolnika se zaustavlja vozilo, pozicija 1. Nakon što se utvrde uvjeti vozi se unatrag s uključenim svim pokazivačima smjera u bočnu cestu do pozicije 2. Iz pozicije 2. se nastavlja voziti u suprotnom smjeru, pozicija 3.
3. Parkiranje vozila (slika 7.)
Bočno ili okomito parkiranje se izvodi prema situaciji na slici u stvarnim prometnim uvjetima na parkiralištu, a što uključuje pravilnost izvođenja i praćenje prometnih uvjeta. Radnja bočnog parkiranja se može izvodi u tri pokušaja, a radnja okomitog parkiranja u dva pokušaja, osim ako je riječ o diskreditirajućoj pogrešci (primjerice, dodir parkiranog vozila,…).
4. Kočenje i zaustavljanje (slika 8.)
Zahtijeva sposobnost pravilnog rada s nožnim komandama (papučica kočnice i spojke) i pravilan rad s upravljačem.
Ispituje se na prometnom vježbalištu. Izvodi se prema situaciji na slici, na način da se s vozilom s polazne pozicije postigne brzinu od najmanje 25 do 30 km/h. U točno određenoj točki počinje se naglo kočiti i mora se što prije zaustaviti u prostoru duljine 15 metara ispred određene zapreke (čunjeva). Kočenje treba biti pravilno i takvo da se vozilo mora zaustavi najkasnije 0,5 m prije zapreke (čunjeva), pri čemu kotači ne smiju blokirati. Kod izvođenja ove radnje ovlašteni ispitivač obvezno se nalazi na prednjem sjedalu pokraj kandidata. Radnja se izvodi u dva pokušaja.
B) Sadržaji na javnoj cesti – ponašanje u prometu
U Narodnim novinama 155/2008 od 30. prosinca 2008 godine objavljen je novi Program vozačkog ispita (u daljnjem tekstu: Program). Novi Program donosi nekoliko novina vrlo značajnih za organiziranje i provođenje vozačkih ispita, te će se stoga u nastavku teksta pojedinačno nabrojiti i posebno naglasiti.
Novi Program stupio je na snagu osmog dana od dana objave u Narodnim novinama tj. od 07. siječnja 2009 godine. Za kategorije A1, A2, A i AM posebne radnje koje se trebaju ispitati su: Vožnja po pravcu i zaustavljanje, a novina je što više nije propisano s kojom brzinom (1. ili 2.) se izvodi, budući da se ispit može polagati i na vozilu s automatskim prijenosom. Slalom vožnja. Vožnja po osmici, a novina je što se ova radnja po novome izvodi dva, a ne više tri puta za redom, kao do sada. Kočenje i zaustavljanje, a novina je što se ova radnja po novome izvodi pri brzini vožnje od najmanje 30 km/h, na način da s u točno određenoj točki počinje jako kočiti s objema kočnicama istodobno.
Put kočenja pri prvom pokušaju treba biti tik do zaustavne crte (čunjeva), a pri drugom pokušaju što kraći. Za kategoriju B posebne radnje koje se trebaju ispitati (na prometnom vježbalištu samo dvije radnje, jer se više ne ispituje okretanje vozila s više postupaka i bočno parkiranje vozila) su: Vožnja po pravcu unaprijed-unatrag s promjenom smjera, a novina je da se izvodi na prometnom vježbalištu na označenoj površini čija je širina prometne trake povećana s 2,5 na 2,75 m, uz korištenje vozačkih ogledala i gledanjem preko ramena, bez zaustavljanja, najviše u dva pokušaja, osim ako je riječ o diskreditirajućoj pogrešci.
Okretanje vozila zbog promjene smjera korištenjem vožnje unatrag i unaprijed, a novina je da se ispituje u prometu na cesti, vodeći računa o mjestu na kojem je to moguće obaviti s obzirom na intenzitet i gustoću prometa, pri tome ne ugrožavajući i ne ometajući odvijanje prometa, birajući mjesto s manjim intenzitetom prometa. Parkiranje vozila, a novina je da se izvodi u stvarnim prometnim uvjetima na parkiralištu, pri čemu se radnja bočnog parkiranja može izvoditi u tri pokušaja, a radnja okomitog parkiranja u dva pokušaja, osim ako je riječ o diskreditirajućoj pogrešci. Kočenje i zaustavljanje, a novina je da se ova radnja izvodi tako što se mora postići brzina vožnje od najmanje 25 do 30 km/h, u točno određenoj točki se mora početi naglo kočiti i mora se što prije zaustaviti u prostoru duljine 15 m, a najkasnije 0,5 m prije zapreke (čunjeva). Izvodi se u dva pokušaja za razliku od sada kada se izvodila u jednom pokušaju.
DISKREDITIRAJUĆE POGREŠKE
Poštovani kandidati za vozače u nastavku se možete točno informirati koje pogreške u prometu ne smijete uopće raditi (diskreditirajuće pogreške), koje možete napravi jednom, a koje dva puta za vrijeme provođenja ispita, da biste na istom ostvarili uspjeh…
ISPIT NA PROMETNOM VJEŽBALIŠTU
DP (diskreditirajuća pogreška)……………………………………………………………………………………..*
Za A1, A2, A i AM kategoriju:
ISPIT NA JAVNOJ CESTI
PS: po broju upisane pogreške u Vašu knjižicu kandidata za vozača, možete točno znati koji je bio razlog Vašeg neuspjeha na ispitu…
Ured: +385 49 373 630
Tajništvo: +385 98 657 510
Stručni voditelj: +385 91 373 6300
E-mail: tajnistvo@dragec-promet.hr
OIB: 85005853801
IBAN: HR4923600001101884859
PDV ID: HR85005853801
SWIFT: ZABAHR2X
Radno vrijeme:
Ponedjeljak – Petak:
08:00 – 16:00
© 2020. Dragec-promet. Sva prava pridržana. Created by Alpha Aplikacije.